Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Koop en Huur en Privacybeleid Finlandic
 
Inhoudsopgave:
Artikel   1 - Definities
Artikel   2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel   3 - Toepasselijkheid
Artikel   4 - Het aanbod
Artikel   5 - De overeenkomst
Artikel   6 - Herroepingrecht
Artikel   7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel   8 - Uitsluiting herroepingrecht
Artikel   9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Betaling
Artikel 13 - Elektronische communicatie en bewijs
Artikel 14 – Overmacht
Artikel 15 - Klachtenregeling
Artikel 16 - Geschillen
Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 18 - Privacybeleid
Artikel 19 - Voorwaarden Huur-Flex
Artikel 20 - Voorwaarden Huur-Voordelig
 
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Huurder: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een abonnement op afstand aangaat met de ondernemer
4. Dag: kalenderdag;
5. Abonnement: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
6. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
11. Algemene voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Finlandic, handelsnaam van Finlandic B.V.
Adres: Coehoornstraat 11, Venlo
Telefoonnummer: 0777720200 (werkdagen van 9.00 – 17.00 uur)
E-mailadres: info@finlandic.nl
KvK-nummer: 76241939
Btw-nummer: NL860558290B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
8. Alle rechten en aanspraken, zoals in deze Voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van de ondernemer worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door de ondernemer ingeschakelde tussenpersonen en andere derden. 

 Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten.
6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:de prijs inclusief belastingen; de eventuele kosten van verzending; de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn; het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht; de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst; de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert; de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is; de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen; de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
 

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

Artikel 6 - Herroepingsrecht
Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. 2. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,  kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te laten nemen.
4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

    Bij huur:

    1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
    2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

       
      Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

      1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
      2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

         
        Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

        1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven  in lid 2. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
        2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
        a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
        b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
                   

        Artikel 9 - De prijs

        1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
        2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
        3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
        4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
        a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
        b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
        5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn in euro’s, inclusief btw en exclusief verzendkosten.
        6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
         

        Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

        1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
        2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
        3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
        4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
        5. De garantie geldt niet indien:
        a. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
        b. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
        c. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
         

        Artikel 11 - Levering en uitvoering

        1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
        2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
        3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 10 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 10 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
        4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
        5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
        6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
        7. De ondernemer is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.
        8. Eigendomsvoorbehoud: De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al hetgeen u op grond van enige overeenkomst aan de ondernemer verschuldigd bent, heeft voldaan. Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de aflevering op u over.

        Artikel 12 - Betaling

        1. Betaling dient vooraf te geschieden via een overboeking per bank, via Ideal, per creditcard of via PayPal. Contante betaling kan alleen geschieden wanneer het product wordt afgehaald.
        2. Goederen worden pas verstuurd wanneer het verschuldigde bedrag op onze bankrekening is bijgeschreven of wanneer wij de contante betaling in ontvangst hebben genomen.
        3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
        4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

        Artikel 13 - Elektronische communicatie en bewijs

        1. Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van gegevens en berichten ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen Klant en de ondernemer (dan wel door Klant ingeschakelde derden), is de ondernemer niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld aan de zijde van de ondernemer.
        2. De administratie van de ondernemer geldt als volledig bewijs van het bestaan, de inhoud en de uitvoering van de overeenkomst met de Klant in een eventuele gerechtelijke procedure, tot op tegenbewijs door de partij, die zich beroept op het feit dat het bewijs niet betrouwbaar is.
         

        Artikel 14 - Overmacht

        1. Onverminderd de overige aan haar toekomende rechten, heeft de ondernemer in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door u dit schriftelijk mee te delen en zulks zonder dat de ondernemer gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. 
        2. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan de ondernemer kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.

        Artikel 15 - Klachtenregeling

        1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
        2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
        3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
        4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
        5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot het Europees ODR-platform, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
        6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
        7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

        Artikel 16 - Geschillen

        1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
        2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

        Artikel 17 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
        Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

        Artikel 18 - Privacybeleid
         Wij zijn er van bewust dat u vertrouwen stelt in ons. Finlandic hanteert een privacybeleid dat van toepassing is op alle diensten van Finlandic. U dient zich ervan bewust te zijn dat Finlandic niet verantwoordelijk is voor het privacybeleid van andere sites en bronnen. Door gebruik te maken van deze website geeft u aan het privacy beleid te accepteren. Finlandic  respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld.
         
        Wanneer u zich aanmeldt voor een van onze diensten vragen we u om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de dienst uit te kunnen voeren. De gegevens worden uitsluitend opgeslagen op beveiligde servers van de webshop-provider van Finlandic. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

        Communicatie
        Wanneer u e-mail of andere berichten naar ons verzendt, is het mogelijk dat we die berichten bewaren. Soms vragen wij u naar uw persoonlijke gegevens die voor de desbetreffende situatie relevant zijn. Dit maakt het mogelijk uw vragen te verwerken en uw verzoeken te beantwoorden. De gegevens worden opgeslagen op eigen beveiligde servers van Finlandic of die van een derde partij. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken.

        Cookies
        Wij verzamelen gegevens voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen.
        Deze website maakt gebruik van "cookies" (tekstbestandjes die op uw computer worden geplaatst) om de website te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door het cookie gegenereerde informatie over uw gebruik van de website kan worden overgebracht naar eigen beveiligde servers van De ondernemer of die van een derde partij. Wij gebruiken deze informatie om bij te houden hoe u de website gebruikt, om rapporten over de website-activiteit op te stellen en andere diensten aan te bieden met betrekking tot website-activiteit en internetgebruik.

        Doeleinden
        We verzamelen of gebruiken geen informatie voor andere doeleinden dan de doeleinden die worden beschreven in dit privacybeleid tenzij we van tevoren uw toestemming hiervoor hebben verkregen.

        Derden
        De informatie wordt niet met derden gedeeld met uitzondering van webapplicaties welke wij gebruiken ten behoeve van onze webwinkel. Deze gegevens zullen enkel gebruikt worden ten behoeve van het doel van de betreffende applicatie en zullen niet verder verspreid worden.

        Veranderingen
        Deze privacyverklaring is afgestemd op het gebruik van en de mogelijkheden op deze site. Eventuele aanpassingen en/of veranderingen van deze site, kunnen leiden tot wijzigingen in deze privacyverklaring. Het is daarom raadzaam om regelmatig deze privacyverklaring te raadplegen.

        Keuzes voor persoonsgegevens
        Wij bieden alle bezoekers de mogelijkheid tot het inzien, veranderen, of verwijderen van alle persoonlijke informatie die op moment aan ons is verstrekt.

        Aanpassen/uitschrijven dienst nieuwsbrief
        Onderaan iedere mailing vindt u de mogelijkheid om uw gegevens aan te passen of om u af te melden.

        Aanpassen/uitschrijven communicatie
        Als u uw gegevens aan wilt passen of uzelf uit onze bestanden wilt laten halen, kunt u contact met ons op nemen. Zie onze contactgegevens in Artikel 2.

        Cookies uitzetten
        De meeste browsers zijn standaard ingesteld om cookies te accepteren, maar u kunt uw browser opnieuw instellen om alle cookies te weigeren of om aan te geven wanneer een cookie wordt verzonden. Het is echter mogelijk dat sommige functies en –services, op onze en andere websites, niet correct functioneren als cookies zijn uitgeschakeld in uw browser.

        Vragen en feedback
        We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen. Als u vragen heeft over dit privacybeleid, kunt u contact met ons opnemen.

        Artikel 19 – Voorwaarden Huur-Flex

        1. Huurder krijgt voor de duur van het Abonnement de beschikking over een Fauteuil.
        2. De Fauteuil wordt gebruiksklaar tot in de woning van de huurder geleverd.
        3. Huurder maakt normaal gebruik van de fauteuil en zorgt voor de fauteuil als een goed huisvader.
        4. De Fauteuil is uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik door Huurder.
        5. Huurder moet in het bezit zijn van een SEPA-bankrekeningnummer.
        6. De Fauteuil blijft te allen tijde eigendom van De ondernemer. Het is Huurder niet toegestaan ten behoeve van een derde partij enig (zekerheids)recht op de Fauteuil te vestigen of te verlenen.
        7. Huurder is persoonlijk aansprakelijk voor naleving van de Algemene Voorwaarden.
        8. Huurder is verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van wijzigingen in de gegevens bekend bij De ondernemer , zoals bijvoorbeeld een nieuw adres.
        9. Huurder mag aan de Fauteuil geen wijzigingen aanbrengen die niet zonder beschadiging van de Fauteuil kunnen worden verwijderd.
        10. Huurder moet 18 jaar of ouder en handelingsbekwaam zijn om een abonnement af te kunnen sluiten.
        11. Het Abonnement geeft recht op service. Hieronder wordt verstaan: het gratis repareren van gebreken aan de fauteuil ontstaan door slijtage en normaal gebruik van de fauteuil OF het zo nodig gratis omruilen van de fauteuil.
        12. De ondernemer streeft er naar een fauteuil te servicen binnen 2 dagen nadat door Huurder contact is opgenomen met de ondernemer via telefoon of e-mail. Service verlenen gebeurt op afspraak met Huurder. Indien deze streeftijd niet wordt gehaald, kan er door Huurder geen aanspraak worden gemaakt op enige compensatie of vergoeding. Service vindt alleen plaats in geval van een defect van de fauteuil en alleen binnen de landsgrenzen waar de ondernemer actief is. Wanneer Huurder ten onrechte verzoekt tot service, heeft de ondernemer het recht EUR 40,- voorrijkosten in rekening te brengen.
        13. Het Abonnement wordt afgesloten voor een periode van 3 maanden. Na afloop van deze termijn wordt het Abonnement stilzwijgend verlengd steeds voor een periode van één maand.
        14. De kosten van het Abonnement voor de eerste maand worden pro rata het in de betreffende maand resterende aantal dagen berekend aan de hand van het maandtarief.
        15. De opzegtermijn van het Abonnement bedraagt één maand. Vanaf de dag dat de schriftelijke opzegging van het Abonnement door Huurder via e-mail is ontvangen door Fauteuil loopt het Abonnement nog één maand door zodat het Abonnement eindigt één maand na de dag waarop de opzegging door Fauteuil is ontvangen (de ‘Einddatum’).
        16. Huurder heeft na opzegging tot de Einddatum recht op het gebruik van de Fauteuil en de plicht om de kosten van het Abonnement te voldoen.
        17. De Fauteuil dient door Huurder uiterlijk op de Einddatum beschikbaar te zijn gesteld voor afhaling door De ondernemer
        18. Wanneer de Fauteuil door Huurder vóór de Einddatum wordt ingeleverd, eindigen daarmee alle rechten van Huurder op grond van het Abonnement onverminderd de verplichting van Huurder om de volledige abonnementskosten tot de Einddatum te voldoen.
        19. Voordat de Fauteuil is ingeleverd bij De ondernemer  kan Huurder te allen tijde de opzegging ongedaan maken en het Abonnement weer activeren door middel van een e-mail aan De ondernemer
        20. Wanneer de Fauteuil niet uiterlijk op de Einddatum door Huurder is overgedragen aan De ondernemer , is Huurder een boete verschuldigd van EUR 5,-- per dag totdat de Fauteuil alsnog is overgedragen aan Fauteuil of het Abonnement weer is geactiveerd, dit met een maximum van zeven dagen.
        21.  Als de Fauteuil niet binnen zeven dagen na de Einddatum is overgedragen aan Fauteuil en het Abonnement niet opnieuw is geactiveerd, zal De ondernemer aangifte doen van diefstal door Huurder. Tevens is Huurder in dat geval gehouden de door De ondernemer geleden schade te vergoeden welke wordt vastgesteld per type abonnement en deze is gebaseerd op de nieuwwaarde van de Fauteuil, verminderd met de afschrijving  gedurende de verstreken huurtermijn. Onverminderd het recht van De ondernemer  om volledige vergoeding te vragen van de door haar geleden schade, voor zover deze uitgaat boven het bedrag van de vastgestelde schadevergoeding afhankelijk van het type abonnement.
        22. Indien sprake is van schade en slijtage van de Fauteuil anders dan is te verwachten door normaal gebruik, zulks ter beoordeling van De ondernemer , behoudt De ondernemer  zich het recht voor de kosten daarvan te verhalen op Huurder.
        23. Indien sprake is van schade die is veroorzaakt door (mede)schuld van een derde partij is Huurder verplicht om de contactgegevens van deze derde partij en een door beide partijen voor akkoord ondertekende situatieschets aan te leveren bij Fauteuil. Wanneer er geen contactgegevens van de derde partij worden overlegd zal de schade in rekening worden gebracht bij Huurder.
        24. Huurder is verplicht om bij het afsluiten van een Abonnement tevens een machtiging tot automatische incasso van de maandelijkse abonnementskosten en andere verschuldigde kosten af te laten schrijven van het opgegeven rekeningnummer.
        25. Wanneer de abonnements- of overige kosten niet kunnen worden afgeschreven of onterecht worden gestorneerd, is Huurder van rechtswege in verzuim. Huurder ontvangt dan een aanmaning om het verschuldigde alsnog binnen veertien dagen te voldoen. Indien het verschuldigde niet binnen de termijn van veertien dagen is voldaan, kan De ondernemer  een incassobureau inschakelen. Alle extra administratiekosten en de buitengerechtelijke incassokosten zijn voor rekening van Huurder.
        26. Als Huurder een Fauteuil in gebruik neemt, wordt dit opgevat als bewijs dat deze goed functioneert en geen gebreken vertoont.
        27.Bij twijfel door Huurder aan de veiligheid van de Fauteuil dient direct contact te worden opgenomen met De ondernemer
        28. Het gebruik van de Fauteuil door Huurder is voor eigen risico van Huurder.
        29. De ondernemer  is niet aansprakelijk voor enige door Huurder geleden schade als gevolg van het gebruik van de Fauteuil, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van De ondernemer
        30. Huurder is zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van eventuele gebreken en/of beschadigingen aan de Fauteuil.
        31. De ondernemer behoudt zich het recht voor om de kosten van een Abonnement te wijzigen. Wijzigingen worden minimaal twee maanden vóór de ingangsdatum per e-mail bekend gemaakt aan Huurder.
        32.de ondernemer heeft te allen tijde het recht haar vorderingen op Huurder uit welken hoofde ook, over te dragen aan derden.
        33. De ondernemer heeft het recht het Abonnement met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden of op te zeggen door middel van een schriftelijke mededeling aan Huurder, indien:

        • Huurder in verzuim is met de nakoming van zijn verplichtingen uit hoofde van het Abonnement;
        • Huurder (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of hem (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
        • het faillissement van Huurder wordt aangevraagd, of hij in staat van faillissement wordt verklaard;
        • Huurder onder curatele wordt gesteld of wordt toegelaten tot de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen;
        • ten laste van Huurder beslag wordt gelegd op de Fauteuil of op andere goederen van Huurder en dit de nakoming van zijn verplichtingen uit het Abonnement nadelig beïnvloedt;
        • Huurder naar het oordeel van Fauteuil misbruik maakt van de door de ondernemer geboden service;
        • Huurder opzettelijk onjuiste informatie verschaft aan Fauteuil, dan wel
        • Huurder anderszins niet langer in staat moet worden geacht de verplichtingen uit het Abonnement na te kunnen komen.

        34. Huurder heeft het recht het Abonnement per direct te beëindigen indien de ondernemer haar verplichtingen zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden herhaaldelijk en/of in ernstige mate niet is nagekomen.
        35. In geval van overlijden van de huurder, zal het abonnement direct en zonder kosten worden beëindigd. De wettige erfgenamen dienen hiervoor de ondernemer schriftelijk op de hoogte te stellen en de fauteuil ter beschikking te stellen voor afhaling. Tot het moment van afhaling blijft de verplichting tot betaling van de termijnbedragen bestaan.

        Artikel 20 – Voorwaarden Huur-Voordelig

        1. Huurder krijgt voor de duur van het Abonnement de beschikking over een Fauteuil.
        2. De Fauteuil wordt gebruiksklaar tot in de woning van de huurder geleverd.
        3. Huurder maakt normaal gebruik van de fauteuil en zorgt voor de fauteuil als een goed huisvader.
        4. De Fauteuil is uitsluitend bestemd voor persoonlijk gebruik door Huurder.
        5. Huurder moet in het bezit zijn van een SEPA-bankrekeningnummer.
        6. De Fauteuil blijft te allen tijde eigendom van De ondernemer. Het is Huurder niet toegestaan ten behoeve van een derde partij enig (zekerheids)recht op de Fauteuil te vestigen of te verlenen.
        7. Huurder is persoonlijk aansprakelijk voor naleving van de Algemene Voorwaarden.
        8. Huurder is verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van wijzigingen in de gegevens bekend bij De ondernemer , zoals bijvoorbeeld een nieuw adres.
        9. Huurder mag aan de Fauteuil geen wijzigingen aanbrengen die niet zonder beschadiging van de Fauteuil kunnen worden verwijderd.
        10. Huurder moet 18 jaar of ouder en handelingsbekwaam zijn om een abonnement af te kunnen sluiten.
        11. Het Abonnement geeft recht op service. Hieronder wordt verstaan: het gratis repareren van gebreken aan de fauteuil ontstaan door slijtage en normaal gebruik van de fauteuil OF het zo nodig gratis omruilen van de fauteuil.
        12. De ondernemer streeft er naar een fauteuil te servicen binnen 2 dagen nadat door Huurder contact is opgenomen met de ondernemer via telefoon of e-mail. Service verlenen gebeurt op afspraak met Huurder. Indien deze streeftijd niet wordt gehaald, kan er door Huurder geen aanspraak worden gemaakt op enige compensatie of vergoeding. Service vindt alleen plaats in geval van een defect van de fauteuil en alleen binnen de landsgrenzen waar de ondernemer actief is. Wanneer Huurder ten onrechte verzoekt tot service, heeft de ondernemer het recht EUR 40,- voorrijkosten in rekening te brengen.
        13. Het Abonnement wordt afgesloten voor een periode van 36 maanden. Na afloop van deze termijn wordt het de fauteuil door de ondernemer kosteloos opgehaald bij de huurder.
        14. De kosten van het Abonnement voor de eerste maand worden pro rata het in de betreffende maand resterende aantal dagen berekend aan de hand van het maandtarief.
        15. Het Abonnement is niet tussentijds opzegbaar.
        16. De Fauteuil dient door Huurder uiterlijk op de Einddatum beschikbaar te zijn gesteld voor afhaling door De ondernemer
        17. Wanneer de Fauteuil door Huurder vóór de Einddatum wordt ingeleverd, eindigen daarmee alle rechten van Huurder op grond van het Abonnement onverminderd de verplichting van Huurder om de volledige abonnementskosten tot de Einddatum te voldoen.
        18. Wanneer de Fauteuil niet uiterlijk op de Einddatum door Huurder is overgedragen aan De ondernemer , is Huurder een boete verschuldigd van EUR 5,-- per dag totdat de Fauteuil alsnog is overgedragen aan Fauteuil of het Abonnement weer is geactiveerd, dit met een maximum van zeven dagen.
        19.  Als de Fauteuil niet binnen zeven dagen na de Einddatum is overgedragen aan Fauteuil en het Abonnement niet opnieuw is geactiveerd, zal De ondernemer aangifte doen van diefstal door Huurder. Tevens is Huurder in dat geval gehouden de door De ondernemer geleden schade te vergoeden welke wordt vastgesteld per type abonnement en deze is gebaseerd op de dagwaarde van de Fauteuil. Onverminderd het recht van De ondernemer  om volledige vergoeding te vragen van de door haar geleden schade, voor zover deze uitgaat boven het bedrag van de vastgestelde schadevergoeding afhankelijk van het type abonnement.
        20. Indien sprake is van schade en slijtage van de Fauteuil anders dan is te verwachten door normaal gebruik, zulks ter beoordeling van De ondernemer , behoudt De ondernemer  zich het recht voor de kosten daarvan te verhalen op Huurder.
        21. Indien sprake is van schade die is veroorzaakt door (mede)schuld van een derde partij is Huurder verplicht om de contactgegevens van deze derde partij en een door beide partijen voor akkoord ondertekende situatieschets aan te leveren bij Fauteuil. Wanneer er geen contactgegevens van de derde partij worden overlegd zal de schade in rekening worden gebracht bij Huurder.
        22. Huurder is verplicht om bij het afsluiten van een Abonnement tevens een machtiging tot automatische incasso van de maandelijkse abonnementskosten en andere verschuldigde kosten af te laten schrijven van het opgegeven rekeningnummer.
        23. Wanneer de abonnements- of overige kosten niet kunnen worden afgeschreven of onterecht worden gestorneerd, is Huurder van rechtswege in verzuim. Huurder ontvangt dan een aanmaning om het verschuldigde alsnog binnen veertien dagen te voldoen. Indien het verschuldigde niet binnen de termijn van veertien dagen is voldaan, kan De ondernemer  een incassobureau inschakelen. Alle extra administratiekosten en de buitengerechtelijke incassokosten zijn voor rekening van Huurder.
        24. Als Huurder een Fauteuil in gebruik neemt, wordt dit opgevat als bewijs dat deze goed functioneert en geen gebreken vertoont.
        25.Bij twijfel door Huurder aan de veiligheid van de Fauteuil dient direct contact te worden opgenomen met De ondernemer
        26. Het gebruik van de Fauteuil door Huurder is voor eigen risico van Huurder.
        27. De ondernemer  is niet aansprakelijk voor enige door Huurder geleden schade als gevolg van het gebruik van de Fauteuil, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van De ondernemer
        28. Huurder is zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van eventuele gebreken en/of beschadigingen aan de Fauteuil.
        29. De ondernemer behoudt zich het recht voor om de kosten van een Abonnement te wijzigen. Wijzigingen worden minimaal twee maanden vóór de ingangsdatum per e-mail bekend gemaakt aan Huurder.
        30.de ondernemer heeft te allen tijde het recht haar vorderingen op Huurder uit welken hoofde ook, over te dragen aan derden.
        31. De ondernemer heeft het recht het Abonnement met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden of op te zeggen door middel van een schriftelijke mededeling aan Huurder, indien:

        • Huurder in verzuim is met de nakoming van zijn verplichtingen uit hoofde van het Abonnement
        • Huurder (voorlopige) surseance van betaling aanvraagt of hem (voorlopige) surseance van betaling wordt verleend;
        • het faillissement van Huurder wordt aangevraagd, of hij in staat van faillissement wordt verklaard
        • Huurder onder curatele wordt gesteld of wordt toegelaten tot de schuldsaneringsregeling natuurlijke personen;
        • ten laste van Huurder beslag wordt gelegd op de Fauteuil of op andere goederen van Huurder en dit de nakoming van zijn verplichtingen uit het Abonnement nadelig beïnvloedt;
        • Huurder naar het oordeel van Fauteuil misbruik maakt van de door de ondernemer geboden service;
        • Huurder opzettelijk onjuiste informatie verschaft aan Fauteuil, dan wel
        • Huurder anderszins niet langer in staat moet worden geacht de verplichtingen uit het Abonnement na te kunnen komen.

        32. Huurder heeft het recht het Abonnement per direct te beëindigen indien de ondernemer haar verplichtingen zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden herhaaldelijk en/of in ernstige mate niet is nagekomen.
        33. In geval van overlijden van de huurder, zal het abonnement direct en zonder kosten worden beëindigd. De wettige erfgenamen dienen hiervoor de ondernemer schriftelijk op de hoogte te stellen en de fauteuil ter beschikking te stellen voor afhaling. Tot het moment van afhaling blijft de verplichting tot betaling van de termijnbedragen bestaan.